Kezdetben volt egy nagyon stresszes, de jól fizető állásom. A feszültséggel csak úgy sikerült megbirkóznom, hogy szinte minden hétvégén lementem a nagymamámhoz vidékre, akivel mindig együtt sütöttünk-főztünk. Nagyon finom receptjei voltak, amiket állítólag még dédnagyanyám talált ki. Az ünnepek közeledtével az egész falu csodájára járt ezeknek a kézműves csemegéknek, ugyanis minden ismerőse szeretett volna hazavinni belőle a családjának! Ezért ilyenkor sokszor előfordult, hogy szabadnapot vettem ki, hogy segíthessek a nagyinak a finom ételek és egyedi desszertek elkészítésében.
Sajnos ez volt az utolsó emlékem, mivel a következő évben a nagymamám elhunyt, én pedig felmondtam, és beköltöztem az ő vidéki házába. Kézenfekvő megoldásnak tűnt, hogy a helyi piacon kezdjem árulni az ő receptjei alapján készült, itt már ismert kézműves csemegéket, ezért el is végeztem egy cukrász tanfolyamot, hogy meg tudjam szerezni az ehhez szükséges jogosultságokat és engedélyeket. Eleinte nem féltem ettől az új helyzettől, sokkal inkább az elhízástól, mert a nagyi sütijéből sosem elég!
A feketeleves akkor jött, amikor megtudtam, hogy a cégalapítás menete csak elméletben egyszerű, a gyakorlatban viszont épp az ellenkezője érvényesül. Ez különösen igaz akkor, ha az ember kézműves élelmiszert szeretne értékesíteni, mivel megfelelő számlával kell igazolni az alapanyagok beszerzésének helyét, és az adóhatóság mellett az egészségügyi és tisztasági vizsgálatot végzők követelményeinek is meg kell felelni. Ezért nem árt, ha már kezdettől fogva pontosan tisztában vagyunk a jogszabályokkal, ez pedig nem egyszerű feladat. Már csak azért sem, mert ezek bármikor módosulhatnak, és ha a cégvezető egyszemélyben árul egész nap a piacon, nem fog tudni ezzel is foglalkozni.
Úgyhogy végül úgy döntöttem, hogy inkább a grossofice.hu ügyvédjét bízom meg az ezzel kapcsolatos ügyintézéssel. Az ő honlapjuk röviden és érthetően összefoglalta, hogy elméletben mi is a cégalapítás menete, így találtam rájuk tulajdonképpen. Bár a leírás igyekszik közérthető módon tájékoztatni a fontosabb jogszabályokról, nemhiába külön szakma a jogász, ezért ezért egyáltalán nem szégyen, ha élünk a lehetőséggel, hogy profiktól kérjünk és kapjunk segítséget egy ilyen fontos kérdésben. Elvégre senki sem szeretne több százezer forintos büntetést fizetni azért, mert rosszul választott adózási formát, vagy pedig valamilyen apró adminisztrációs teendőt elmulasztott.
A grossoffice.hu-tól azt is megkérdeztem, hogy hol nem kell iparűzési adót fizetni, mivel hallottam korábban, hogy van valami ilyesmi lehetőség is. Ők persze teljesen tájékozottak voltak a témában, és elmondták, hogy hol és milyen feltételek mellett tudok élni ezzel a lehetőséggel. A székhelyszolgáltatás előnyeit is felsorolták, illetve bemutatták, hogy náluk milyen lehetőségek érhetők el ilyen téren. Pénzügyi szempontból teljesen stabil cégről van szó egyébként, akik régóta jelen vannak már a piacon. Amiatt nem kell tehát aggódnunk, hogy bajba kerülhet a vállalkozásunk, ha nem az otthonunkból működtetjük azt. Ami talán jobb is, mert nem biztos, hogy a párunk vagy a gyermekünk nem lepődne meg mondjuk egy adóellenőr esetleges látogatásán, vagy pedig egy rosszkor érkező beszállító nem bolygatná meg a napunkat.
Kicsit hosszúra sikeredett a tárgyalás a grossoffice.hu-val, de én ezt egyáltalán nem bántam, mivel ez idő alatt nagyon sok hasznos információval lettem gazdagabb. A kapott tanácsokkal és ajánlattal is teljesen meg voltam elégedve, így a szerződés aláírása már villámgyorsan ment. Hálás vagyok, amiért sikerrel tudtam venni a segítségükkel a kezdeti nehézségeket, és most már magabiztosan állhatok ki a piacra a kézműves termékeimmel.