Cukrászdám versenye a különböző piactereken

Amikor megnyitottam a kézműves cukrászdámat, akkor abban a hiszemben voltam, hogy egyetlen piactéren kell maradandót alkotnom: a fizikaiban, az üzletben. Sőt, igazából akkor még azt sem tudtam, hogy léteznek más, online piacterek is.

Idővel persze okosabb lettem. Rájöttem, hogy fontosak a forgalom szempontjából a finom sütemények, de szinte ugyanilyen fontos az is, hogy az interneten és a közösségi médiákban mennyire vagyok jelen. Utóbbiban nem igazán vagyok erős.

Nézem a szomszéd cukrászdát. Nem akarom bántani őket, de az Eszterházy tortájuk az enyémnek a nyomába sem ér. Viszont a Google-ben az első helyen vannak. Először ezt roppant igazságtalannak éreztem. Egyfajta átverésnek. Aztán úgy döntöttem, hogy felveszem a kesztyűt. Bekerülünk mi is az első tízbe legalább azokkal a sütikkel, amelyekben egészen kiválóak vagyunk.

Találtam ebben a témában egy egészen kiváló tartalmat a neten: https://keresobenelso.hu/linkepites.html. Megkerestem a cikk íróját, a keresőoptimalizálásra specializálódott marketing céget, a Keresőben Első csapatát. Azt gondoltam, hogy ilyen névvel csak jók lehetnek. Nem csalódtam. Már az első konzultáción lenyűgöztek a szakmaiságukkal és az ügyfélcentrikusságukkal. Itt valóban minden az én céljaimról szólt. És csak mérhető, számonkérhető dolgokat ígértek. Amelyeket én is megértettem. Nem bűvészkedtek informatikai és/vagy idegen szakzsargonnal. Természetesen szerződést kötöttem velük és múlt hónapban elkezdték a munkát.

A cukrászda üzemeltetése és a sütés mellett nincs időm velük igazán foglalkozni, de szerencsére ezt nem is igénylik. Teljesen önjáróak. Együtt meghatároztuk a kulcsszavakat és innen elengedtem a kezüket. Kértek egy hozzáférést a cukrászda weboldalának adminisztrációs felületéhez. Azt, hogy pontosan milyen eszközökkel érik el, hogy feljebb kerüljünk a találatok között, pontosan bemutatja a weboldalukon lévő tartalom: https://keresobenelso.hu/linkepites.html.

Azt látom, hogy egyre jobb és jobb szövegek kerülnek fel a cukrászda weboldalára, amelynek a struktúrája is némiképpen átalakult. Előre figyelmeztettek: ez nem a Hajdú Intercity. Itt legalább 6-8 hónap lesz, mire igazán látható válik a munka eredménye. De ez nekem nem probléma, addig is megteszem, amit én tudok: sütöm a kiválónál kiválóbb süteményeket. És ha bekerülünk a Google 1. pozícióba, akkor egy hatalmas tál francia krémessel lepem meg a Keresőben Első szakembereit az irodájukban.