A cukrászdák és egyéb kézműves édesség lelőhelyek (pl. csokoládé műhelyek, desszert shopok) esetében is fontos szerintem az ár helyes kommunikációja. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a weboldalon nemcsak a finomságok neve és fotója, hanem az ára is fent van. Ez elég macerás lehet egy olyan üzlet esetében, ahol akár több tucat termék van. És még macerásabb mostanában (2022 végét írjuk, amikor e sorok születnek), hiszen az élelmiszer alapanyag árak hetente jelentősen változnak (természetesen nem lefelé).
Egyre több cukrászda weboldalán jelennek meg pontos árak. De sok honlapon ezek az információk még mindig hiányoznak. A mai témám egy kis kitekintés lesz az édességek világán kívülre. Szeretnék jó példát hozni arról, hogy milyen részletességgel lehet ill. kell napjainkban az árakat publikálni. A példát az autószervizek világából hozom.
Igazi magyar ember vagyok: érzékeny az árra. Egy nagyobb, de akár egy kisebb döntés előtt is átbogarászom a netet, hogy a kiválasztott terméket/szolgáltatást valóban jó áron kapom-e. Különösen igaz ez a kocsim esetében. Az autószervíz árak esetében hatalmas eltérések vannak ugyanazon műszaki probléma esetében, függően attól, hogy:
- márkaszerviz vagy független szerviz végzi a javítást,
- gyári vagy utángyártott alkatrészek kerülnek beépítésre,
- én viszem az alkatrészt vagy a szerviz szerzi azt be.
A végső költségeket természetesen erősen befolyásolják a fenti szempontok.
Az autómat hosszú évek óta a Méta autószervizbe hordom. Korábban, a garanciális időszakban márkaszervizbe vittem. És nagyon fáztam (féltem) a független szervizektől. Aztán a gyártói garancia lejártával vettem egy nagy levegőt és körülnéztem a nem márkaszervizek között. Több szempontom is volt:
- a szerviz Pesten legyen és jó tömegközlekedéssel megközelíthető legyen. Hiszen a legtöbb javítás alkalmával 1 oda és 1 vissza utat nem kocsival kell megtennem,
- a szerviz rendelkezzen korrekt munkafelvétellel: legyen pult, legyen nyilvántartó szoftver és készüljön munkalap, amelyet mindkét fél aláír,
- a szerviz rendelkezzen korrekt ügyfélváróval, ennek fontosságát csak annak kell magyaráznom, aki még sohasem várta 3 fokban vacogva egy szerviz belső udvarában azt, hogy végre visszakapja a kocsiját,
- a szerviz rendelkezzen informatív és modern weboldallal, amit okostelefonon is tudok használni. Talán most azt gondolod, hogy ez már tényleg túlzás. Az autószerelő szerelni tudjon. Én másképpen gondolom: a weboldal minden iparág esetében az igényesség és a precizitás fokmérője. Ha trehány a honlap, trehány lesz a végzett munka is,
- a szerviz rendelkezzen részletes árlistával és azt publikálja is a weboldalán. Az autószervizelés egy nagyon bizalmi dolog. A szerelő tulajdonképpen azt mond, amit akar. Fontos, hogy legyen egy olyan publikus felület, ahol az egyes javítási feladatok esetében az autószervíz árak előzetesen és pontosan megadásra kerülnek.
A fentiekből rájöhettél, hogy precíz ember vagyok. Foglalkozom részvényekkel, amelyek esetében egy nagyon pontos és egzakt szempontrendszer alapján választom ki és döntöm el, hogy adott pillanatban egy részvény vétele vagy eladása mellett döntök.
Az autószervizek esetében egy hasonló értékelési rendszert dolgoztam ki a kiválasztáshoz. A győztes a Méta autószerviz lett. Itt minden általam fontosnak tartott szempont érvényesül, a weboldalukon pedig nagyon részletesen bemutatják az autószervíz árakat.
Igazából csak azt az öt évet és több több százezer forintot sajnálom, amit a márkaszervizekben ott hagytam. Időközben megtudtam: a garanciális időszak alatt sem nem vagyok köteles márkaszervizben végeztetni a javítást. A független szervizben sem vesztem el a garanciát. Jövőre tervezek új autót venni, és egy dolog már most biztos: ezt a kocsit kezdetektől fogva a Méta szervizben fogom szervizeltetni.